سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/14
9:13 صبح

نامه ای به ایران

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

 

سلام، سلامی به گرمای آفتاب کویر، سلامی به لطافت گلبرگهای زیبای شمال، سلام ای ایران ای وطن.

یک ماه است که از تو دورم. یک ماه هست که هوای پاکت را نفس نمی کشم، یک ماه است که صبح ها که از خواب بر می خیزم قدم بر خاک سرخ و سفید و سبز تو نمی گذارم. اینجا هوا مرطوب است، زمین مرطوب است، اینجا مردم با هم کاری ندارند، اینجا آفتاب نمی تابد، همیشه هوا ابری است و گاهی بارانی، اینجا خیلی غمگین است، اینجا ساعت هشت شب شهر تعطیله و دیگه ساعت هشت ونیم شهر می‌میرد. اینجا همه چیز فرق می کند، مردم فرق می کنند، اینجا همسایه‌ها همدیگر را نمی شناسند، اینجا ترافیک نیست، دود نیست، اینجا مردم پشت چراغ قرمز می ایستند و صبر می کنند، اینجا مردم زباله‌هاشون را توی خیابان نمی‌ریزند، اینجا مردم به ورزش و تغذیه اهمیت می‌دهند، اینجا به قانون احترام می‌گذارند، ماشین‌ها لایی نمی کشند، همه در مسیر خودشان راه می‌روند، اینجا بنزین لیتری دو هزار تومان است، اینجا مردم دوچرخه سوار می‌شوند، اینجا هیچ چیز مد نیست، هر کس هر چیز دوست دارد می‌پوشد اینجا مردم کم مریض می‌شوند، به بهداشت اهمیت می دهند، اینجا فروشگاه زیاد، ولی قیمتها خیلی گران است، اینجا میوه فروشها میوه را خیلی نگه نمی دارند تا خراب شود و دور بریزند، هر یکشنبه و چهارشنبه میوه هایی را که نفروختند حراج می کنند و تا ساعت پنج اگر به قیمت ارزان فروختند که هیچ و الا مجانی می دهند، اینجا مردم با هم حرف نمی زنند ولی خیلی به هم احترام می گذارند صدای بوق ماشین نمی آید، همه با سرعت مناسب رانندگی می‌کنند، عابران از خط کشی عبور می‌کنند حتی عابران هم صبر می‌کنند که چراغشان سبز شود، مردم اینجا اصلا دعوایشان نمی شود، اگر هم از کسی شکایت داشته باشند به پلیس می‌گویند اینجا شهر فرنگ است، همه چیز هست و همه چیز نیست اینجا شهر آرام است اینجا همه بیمه هستند همه از خدمات اجتماعی بهره مند هستند، اگر دانشجو شوی دولت به تو شهریه میدهد اگر در زمان دانشجویی ازدواج کنی به همسر تو هم حقوق می‌دهند حتی وقتی بچه دار می‌شوی به کودک تو حقوق می‌دهند اگر بیکارشوی از دولت حقوق می‌گیری اینجا هیچوقت نگران آینده بچه‌ات نیستی چون دولت هزینه های بچه‌ات را می‌دهد، نمی‌دانم شاید هم حقوق دولت کم باشد، ولی می‌شود یک زندگی را چرخاند، اینجا یه حداقل‌هایی به هر شهروند تعلق می‌گیرد که در تو ای وطن از این خبرها نیست اینجا تورم نیست یعنی هست ولی انگارنیست اینجا تورم را حس نمی‌کنی، اینجا نفت ندارند، گاز ندارند، معادن غنی ندارند، خاک اینجا به خدا طلا نیست، نیروی انسانی ندارند، اینجا هیچ چیز ندارند، اما اینجا در عین حال که هیچ چیز ندارند ولی همه چیز دارند ومعما اینجاست که چرا اینجا در عین حال که هیچی ندارند همه چی دارند؟

 ای وطن تو سرشاری از نفت، از گاز، از معادن مختلف، از زمینهای کشاورزی، ای وطن تو سرشاری از نیروی کار جوان، از استعدادهای سرشار جوانان، ای وطن رئیس یکی دانشگاه‌های اینجا به من گفت اینجا فقط هفت درصد از جوانان هستند که جذب دانشگاه می شوند و بقیه جذب بازار کار میشوند ای وطن تو سرشاری از استعدادهای سرشار جوانان ای وطن همان رئیس دانشگاه به من می‌گفت تخصص‌های مهم آلمان به دست جوانان ایرانی است او اعتراف می‌کرد که آلمانی‌ها‌ به هوش و ذکاوت ایرانی اعتراف دارند. ای وطن تو همه چیز داری ولی ...

و این هم یک معما است. ای جوانان وطن بیایید همتی دوباره کنیم ما نباید بنشینیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند ای جوانان بیایید از امروز خودمان تصمیم بگیریم با نظم و قانون و برنامه به جلو حرکت کنیم ای جوانان وطن همه ما اشتباهی هستیم جایگاه ما این نیست.

بیایید بگردیم و جایگاه از دست رفته خود را دوباره بیابیم. این در سایه همت و تلاش خود ماست. راه دور نیست فقط اراده ما را می‌طلبد.

بیایید ناامید نشویم و تلاش کنیم تا در ساختار جامعه جایگاه خود را پیدا کنیم و در جای خود بنشینیم بیایید تلاش کنیم و با صداقت بگویم، اشتباهی نباشیم.

دوستدار همه شما

 


87/1/1
8:7 صبح

اندیشه هایتان بهاری باد

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

بهار اندیشه تفکر است. آیا تا به حال به این جمله فکر کردید. بهار اندیشه تفکر است. سعی کنیم قبل از انجام هر کاری تفکر کنیم و راههای مختلف را بررسی کنیم. اینگونه بهتر نتیجه می گیریم. با تفکر زندگی خود را تضمین کنید. فکر کردن یعنی اینکه ابتدا هدف خود را تعیین کنید، تصمیم بگیرید که هدفتان چیست و به چه نقطه ای می خواهید دست یابید. بعد مسیرهای مختلفی را که میتوانید به هدفتان برسید بررسی کنید،‏وقتی مسیرتان را انتخاب کنید،‏وقتی مسیرتان را انتخاب کردید کار را به قطعات کوچک تقسیم کنید، کار را لقمه لقمه کنید، لقمه های کوچک که بتوانید آنها را ببلعید، یعنی مسیر دستیابی به هدف را به چند مرحله تقسیم کنید و در نهایت حرکت خود را آغاز کنید، توجه کنید در طول مسیر میزان پیشرفت خود را دائما کنترل کنید و مواظب باشید که از مسیر خارج نشوید. در طول مسیر همیشه به یاد خدا باشید و خدا را یاد کنید، این کار انرژی مثبت فراوانی به شما میدهد،(‏الا بذکر الله تطمئن القلوب).هر جا که ناامید شدید یا به مشکلی بر خوردید سعی کنید ببینید که منشاء آن مشکل چه بوده است، به هیچ وجه اجازه ندهید یأس و ناامیدی در وجود شما رخنه کند، در این گونه مواقع سعی کنید به خدا توکل کنید این کار باعث می شود ناامیدی به شما رسوخ نکند و با هم با انرژی به مسیر خود ادامه دهید.(فلیتوکل علی الله ... ان الله سمیع بصیر).

در نهایت امیدوارم در سال جدید زندگی تان توأم با موفقیت باشد و به اهداف خود برسید زندگیتان را تغییر دهید هر چه در این دنیا بکارید در آخرت برداشت خواهید کرد پس تلاش کنید زندگی شاد و زنده ای برای خود بسازید و از خمودی و غم دوری کنید.

اندیشه هاتان بهاری باد.


86/2/20
7:33 صبح

کدوم بهتره زن یا مرد؟

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

سلام به دوست

من از این ونوسی ها و مریخیها سر در نمی آورم.

فقط می دانم که خانم ها و آقایون مکمل همدیگرند.

اصلا خلق زن ها با مردها متفاوت است و واقعا هر کسی را بهر کاری ساختند.

اصلا هم این متفاوت بودن دلیل برتری یکی بر دیگری نیست.

مثلا شما فکر میکنید گل مریم بهتره  یا گل نرگس. هیچ کس نمی تونه ادعا بکنه که یه مخلوقی از مخلوق دیگه بهتره .

چون خدا هر چی خلق کرده برای کاری و هدفی در این چرخه خلقت بوده پس هم ونوس توی این دایره می گنجه و هم مریخ. 

 در مورد حجاب هم باید بگم واقعا وقتی گوهری رو در صدف خودش   می بینم  لذت میبرم.

از دیدن خانمهای بدحچاب و با آرایشهای غلیظ فقط شهوت مردها بر انگیخته میشه و احساس زیبایی به انسان دست نمیده.

ولی با دیدن یک خانم محجوب و متین احساس می کنم با کوهی از غرور  و متانت طرفه و به خودش اجازه نمی ده که فکر بد بکنه.

خلاصه ای عزیزان مریخی و ونوسی قدر خودتونو بدونین که اشرف مخلوقاتین و خدا وقتی خلقتون کرد به خودش گفت: فتبارک الله احسن الخالقین.

واقعا هم فتبارک الله.

خدا موجودی آفرید که از خودش اراده داره و با اراده خودش می تونه پله های سعادت را بپیماید و با تن دادن به عشق خدا و دوست داشتن هم نوعانش و به تبع آن خدمت به آنها به اوج نقطه هستی و به قول عیسی (ع) به ملکوت خدا برسه.

 میتونه میتونه با پیروی از فرامین الهی و تن دادن به شریعت خدا که مثل یه دفترچه راهنما می مونه _تو زندگی انسان _که کمک میکنه بهتر زندگی بکنیم، به قول پیروان موسی مثل خدا بشه،که این مثل خدا شدن در دین موسی نقطه اوج زندگیست.

و میتونه مثل محمد(ص) بنده خاص و خالص خدا که لحظه لحظه عمر شریفش رو در راه تعالی بشر و در راه وصال به محبوبش سپری کرد باشه و دل در گرو خدا داشته باشه.


86/2/10
11:57 عصر

بد حجابی آری یا خیر ؟

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

همه در مورد مبارزه با بد حجابی نوشتند و بعضی آنرا محکوم به شکست کرده بعضی به آن می بالیدند.

من هم گفتم یه چیزی بگم یه وقت لال نمیرم.

اولا حجاب خوبه واجب شرعی هم هست و خانمهای عزیز باید سعی کنند که حجاب رو رعایت کنند.

چرا ؟

چرا نداره دیگه واجب، واجبه تو قرآن هم اشاره شده ، این همه هم حدیث داریم.

یک وقت فکر نکنی دلیل نداره ولی من وقت ندارم بعدش هم خیلی مسائل واضح دینی را سعی نکنید عقلی بکنید.

مزه اش به همین عبودیت محضه، هنر اینه که وقتی محبوب تو،‏معشوق تو بهت گفت این کار رو بکنی تو هم بدون چون و چرا بگی چشم عزیزم. اون وقت ببین چه حالی بهت میده .

حالا مبارزه با بد حجابی خوبه یا بده؟

ببینید به نظر می رسه بعضی ها یه کم قاطی کردند‏،‏ و مسائل رو درست نمی فهمند.

ابتدا باید بگم به این مسئله میشه از چند جهت نگاه کرد.

اول اینکه هدف چیست؟

فکر می کنم هدف پاکسازی چهره جامعه از مظاهر فساد باشه ولی آیا راهش اینه؟

وقتی رسانه های ما خودشون البته تاحدی مبلغ فساد هستند چطور میشه با این برخوردهای چکشی فساد را ریشه کن کرد، من که بعید می دونم بشه.

دوم اینکه آیا اصلا اسلام چنین راهی را پیشنهاد می کنه؟

البته من هنوز ندیدم مگر در مورد خوارج که شنیدم خیلی سخت گیر بودند و با هر کسی که بر خلاف اونها فکر میکرد برخورد شدیدی تا حد مرگ می کردند ولی پیامبر و ائمه ما بیشتر معروف به مهربانی و دادگری معروفند و حتی از اقلیتهای دیگر ادیان نیز دستگیری می کردند و با آنها با ملاطفت رفتار می کردند. چه رسد به بر و بچس  مسلمان هم کیشها . اونها بیشتر راه فرهنگی را در پیش می گرفتند و به مردم بینش می دادند‏،‏ اهل گفتگو و صحبت بودند نه مشت و مال و احیانا کلانتری و ازین حرفا. البته شاید اون زمانها هنوز کلانتری نبوده!

من فکر میکنم کسانی که حرفی برای گفتن ندارند بیشتر متوسل به زور میشن،‏ کسانی که بینشی برای ارائه به مردم ندارند بیشتر به طرحهای ضربتی و چکشی روی می آورند.

به جای این هزینه ها بهتر بود مباحثی که در مورد حجاب از گذشتگان وجود دارد مثل آیه الله مطهری و غیرو ذلک را به صورت جزوه های چند صفحه ای یا کتابهای همراه در اختیار مردم می گذاشتند و فرهنگ سازی می کردند،‏ اینها که برای هر چیزی یک تیزر تبلیغاتی می سازند از گاز و آب و برق و ... یک تیزر قشنگ هم برای این مسائل می ساختند و خیلی کارها که متاسفانه متولی آن باید وزارت ارشاد باشه و ....

البته این انتقاد من فقط به وزارت معلوم الحال فعلی وارد نیست بلکه به دولت های قبلی هم وارد است.

در آخر باید اشاره کنم که برای دولت فعلی هم آرزوی توفیق دارم و البته یک نصیحت:

شما که این همه کار میکنید بهتر نیست قبلش یک کم هم فکر کنید. البته شاید هم فکر کردید  ولی در نهایت از کوزه همان برون تراود که در اوست.

میدانید قضیه شما مثل این حکایت شده که میگویند روزی پادشاهی حکم داد که هر چی آدم شش انگشتی در شهر هست بگیرید و بکشید،‏بعد مردم دیدند که همه را دارند می کشند،‏ گفتند چرا همه را می کشید مگر همه  شش انگشتی اند ، پاسخ آمد که ما اول می کشیم بعد انگشتان را می شماریم.

شما هم اول مصوبات را تصویب می کنید بعد حالا فرصت هست کارشناسی هم میکنید.

والسلام


86/1/17
4:45 صبح

عمرکشون آری یا خیر؟

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

سلام

امشب شب قشنگی است.آخه امشب شب تولد یک موجود نازنینه که با آمدنش دنیا را تکان داد.

میگن وقتی اومد طاق ایوان کسری شکاف برداشت، وقتی آمد آتش آتشکده خاموش شد و خیلی اتفاق های دیگه که مجال گفتنشون نیست .

ولی یه چیزی که خیلی مهمه اینه که او آمد تا بشریت را اصلاح کنه، تا جلوی کجروی ها را بگیره ، راه درست را به ما نشان بده و به ما بگه اون چیزهایی را که نمیدونیم

از ادیان گذشته بعضی چیزها بود که مسیر آنها عوض شده بود و مردم نا خواسته داشتن راه را عوضی می رفتند.

اون آدم خیلی خوبی که می گم نیومد همه چیزها رو عوض کنه ، او پیامبر مصلح بود.

اما الان تو این دوره زمونه بعضی ها پیدا میشن که می خوان همه چیز رو عوض کنند فکر می کنند که مامور خدا هستن و باید همه چیز رو عوض کنند هر کسی هم هر کاری قبلا کرده اشتباه می دونند و فقط خودشونو عقل کل میدونند. امیدوارم خدا هدایتشان کند.

اما بعضی از انسانها هم کاسه داغتر از آش هستن

مثلا اینهایی که عمر کشون راه میندازند هی چرند میگن.

من میگم ما نباید از ائمه جلو بزنیم و به قول معروف کاسه داغتر از آش باشیم

در زمان حضرت علی(ع) اون حضرت بارها به خلفا کمک کرد، در امور حکومتی و غیر و اون وخلاصه هر جا که پای اسلام و مسلمان ها وسط بود امام با تمام وجود از خودشون مایه میگذاشتند.

بعد از اون حضرت هم اولادشون همین رویه رو داشتند و این مسئله در جای جای تاریخ اهل بیت (ع) به وضوح تکرار میکنم به وضوح دیده می شود.

پس چرا بعضی از ما که ادعای پیروی از اون عزیزان رو داریم بر خلاف روش اونها رفتار میکنیم و با اینکار با دست خودمون تیشه به ریشه خودمون میزنیم

می دونید این کارها چقدر لطمه به ائمه میزند چقدر دل دختر پیغمبر از دست ما خونه؟تا کی می خواهیم به این رفتار ادامه بدهیم نمیدونم ولی همینقدر میدونم که دشمنان اهل بیت از این قضیه خیلی خوشحالند و آب به آسیاب این افراد میریزند ، چون میدونند که با تفرقه میتونند ما را زمین گیر و بعد از اون هم نابود کنن عزیزای دلم بیایید با حفظ وحدت بین همه مسلمون ها خودمون رو تقویت کنیم

بیایید با اتحاد دل پیامبر صلح و رحمت رو شاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مجله هفت آسمان شماره 30 مقاله راه کارهای تحکیم وحدت مراجعه کنید

همچنین میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید.

www.urd.ac.ir


<   <<   6   7      >