سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/22
8:29 عصر

ولایت نامه

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

ای کاش می شد حرفهای دلم را با کسی بگویم اما گویا کسی را نمی یابم پس با تو سخن می گویم با تو که سفید و بی مدعا در مقابل من نشسته ای و زل زدی در چشمان من.

برای دوستی کامنت گذاشتم و البته پس از سانسور کامنت من در پاسخ به آن چنین نگاشت.

کامنت من

و باز هم سلام

بررسی کردم دیدم (...)

آشنا که نیستیم ولی نا آشنا هم نیستیم.

به هر حال من از 27 اسفند لغایت 5 فروردین مشهد هستم خانه خواهرم. اگر باز جلسات استدلالی قوی بود ما را هم خبر کنید. گرچه ما انتقاد زیاد داریم اما اگر بگذارید شما حضرات هنوز با ولایتم. البته حساب حضرات از حساب ولایت سواست.

نام وبلاگ من ایمانسراست به آدرس: www.faith.parsiblog.com

راستی ما غیر از چایی خیلی چیزهای دیگه با خیلی ها می خوریم بعد پسرخاله که سهله خواهر و برادر هم می شیم.

آخرین جلمه به یادگار از حافظ:

عشقبازی کار بازی نیست ای دل سر بباز

زانکه گوی عشق نتوان زد به چوگان هوس

دل به رغبت می سپارد جان به چشم مست یار

گرچه هشیاران ندادند اختیار خود به کس

در پناه حق باشید


پاسخ ستیغ به کامنت من

علیکم السلام.

حالا تماس داشتید یا نداشتید یا میخواستید داشته باشید که نداشته اید یا نمیخواستید و شماره را داشته اید...!مهم نیست.

مهم این است که قضیه انقدرها مهم نبوده که توی ذهنم بماند!

آن زمان ها ما نیستیم مشهد، ولی برنامه های خوب حتما هستند! از هم لینکی های ما میتوانید خبربگیرید اگر مشتاقید!

والا ما حضرات کی باشیم که بخواهیم بگذاریم یا بخواهیم نگذاریم!

و این بحث ولایت از همه مختصات دیگر سیاست(مرسوم) جداست و فیضیست که آسان به همه میدهند البته اگر آن همه، بگذارند! و خودشان را سفت نگیرند برای جلوگیری از دریافت این فیض!

اگر هم هنوز هستید با ولایت و هنوز میخواهید باشید که خوش به حالتان، التماس دعا.اگر هم نمیخواهید باشید صاحب اختیارید.لا اکراه!یا حق.

من هم از به رسم ادب چنین می نگارم

ای دوست می پنداشتم سیاست شما عین دیانت شماست و دیانت شما عین حب سید علی خامنه ایست. (برگرفته از پروفایل شخصی وبلاگتان)

اما الان می بینم که چنین نیست زیرا در پاسخ به یادداشت من چنین نگاشتید:

" و این بحث ولایت از همه مختصات دیگر سیاست(مرسوم) جداست"

من نمیدانم سیاست (مرسوم) چیست، فقط میدانم در حکومت جمهوری اسلامی تمام شئون تحت نظارت حاکم آن - ولی فقیه – است و این سیاست جاری و ساری در کشور به شهادت مکرر شخص ولی فقیه مورد تأیید ایشان است و بارها و بارها  از آن حمایت کرده و می کنند - در معدودی هم تذکراتی داده شده که عموماً به تذکرات ایشان توجهی نشده است – بنابراین من این سیاست مرسوم را عین دیانت شما می دانم و ولایت مذکور در کامنت شما را جدای از سیاست مرسوم مذکور نمی دانم.

در ادامه فرمودید:

" فیضیست که آسان به همه میدهند البته اگر آن همه، بگذارند! و خودشان را سفت نگیرند برای جلوگیری از دریافت این فیض!"

اما بنده بزرگترین فیض الهی را در درجه اول نعمت عقل و اندیشیدن می دانم؛ همانگونه که در روایات بسیاری آمده یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است. و به نظر من این عظمت، بزرگی، جایگاه و شأن و منزلت عقل را در مقابل ایمان و عبادت بدون تفکر می رساند. بنابراین این اندیشیدن انتخاب کردن و اراده آزاد یا همان اختیار انسان بزرگترین فیض الهی به انسان است (خوشبختم که به مختار بودن بنده در پاسختان اشاره کردید گویا شما هم اقرار به مختار بودن انسانها دارید).

بی توجهی به این مسئله در بسیاری موارد مسلمانان را به ورطه انحراف و کجروی از اسلام و عقب ماندگی می اندازد (شهید بزرگوار مرتضی مطهری).

بزرگترین فیض الهی در درجه دوم رسول ظاهری است که همان پیامبر گرامی اسلام و کتاب مقدس قرآن کریم است که الی الابد راهنمای بشریت به سمت هدایت و فرزانگی خواهند بود.

بنابراین متأسفم که دایره فیض الهی را اینقدر محدود گرفته اید. می گویم محدود زیرا:

من معتقدم جناب سید علی محبوب شما اولاً انسان است و به واسطه انسان بودن امکان خطا کردن برای ایشان متصور است. به عبارت دیگر معصوم نیست.

عصمت مختص انبیاء و به عقیده شیعیان اهل بیت پیامبر است. و البته دلیل عصمت هم اینست که اگر پیامبر معصوم نباشد مردمان نمی توانند به او اعتماد کنند. سیره پیامبر همیشه به گونه ای بوده که با وجود عصمت که البته ما برای ایشان اثبات می کنیم همیشه در کارها و غزوات از مشورت صحابه استفاده فراوان می بردند.

حال با وجود اینکه سید علی معصوم نیست و احتمال خطا در او زیاد است اینهمه اعتماد به او چه وجهی دارد مساوی قراردادن حب او با دیانت چه وجهی دارد؟ به گمان شما ایشان از انبیاء و اهل بیت بالاترند یا در ردیف ایشان هستند؟

در ثانی ایشان اگر مشروعیتی دارد به واسطه مردم است زیرا همانطور که می دانید بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی رهبر منتخب خبرگان رهبری است و خبرگان رهبری نیز منتخب مردم. و این مشروعیت و محبوبیت خاص ولی فقیه است و ایشان یک نمونه ولی فقیه است. یعنی مشروعیت ایشان به واسطه ولی فقیه بودن ایشان است نه به واسطه دیگر (دراین زمینه باید بیشتر فکر کرد ولی در حال حاضر اینچنین به نظر بنده می آید).

بنابراین به واسطه احتمال خطا قانون خبرگان را ناظر بر ایشان قرار داده تا در صورت کجروی و انحراف از صراط حق به ایشان تذکر داده شود و رهنمودهایی به ایشان داده شود تا به صراط حق بازگردند – متأسفانه امروزه قضیه برعکس شده و معمولاً ایشان رهنمود می دهند به خبرگان رهبری و اگر کسی فکر انتقاد در سر بپروراند و بخواهد از سر دلسوزی رهنمودی بدهد با فشار و زور و زر و تزویر از میدان به در می شود، مصداق روشن آن برخوردی است که سالهاست با بعضی از دوستان نزدیک سید علی می شود از جمله امثال اکبر هاشمی – و چون به صراط حق نیایند از رهبری عزل خواهند شد. در این باب حرف و انتقاد بسیار است و موقعیت مناسب نیست تا بگویم آن سر دلبران را.

اما درباب ارادتم به سید علی باید بگویم با وجود تمام اشتباهات و کاستی های ایشان باز هم ایشان را بهترین گزینه برای رهبری ایران میدانم، اشتباهات و کاستی ها قابل حل و فصل است و جزو وظایف خبرگان رهبری است و البته آگاهی مردم از جایگاه ولایت فقیه و مطالبات به حق آنان می تواند در رفع این نقایص بسیار مؤثر باشد.

درباب اعتقادم به اصل ولایت فقیه هم باید بگویم همچنان معتقد به این اصل هستم چون کوه استوار و این اصل را یکی از بهترین راه های هدایت کشتی طوفان زده در عصر غیبت می دانم. وقتی حضرت علی (ع) وجود حاکم برای اداره امور مردم ولو جائر باشد را ضروری می داند حال ولی فقیه که قرار است عادل باشد و آشنا به امور دینی و اجتماعی مردم و بلکه مجتهد که جای خود دارد و بسیار پسندیده است.

درپایان دو بیتی از حافظ تقدیمتان می کنم:

هر آنکه جانب اهل خدا نگهدارد

خداش در همه حال از بلا نگه دارد

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

که آشنا سخن آشنا نگه دارد

و باز هم سلام ادامه دارد...تبسم


89/12/19
4:7 عصر

پریشان نامه

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

دلم بیابان می خواهد، دلم دشت می خواهد، دلم کوه می خواهد، دلم دریا می خواهد؛

دلم یک عظمت بی انتها می خواهد،

خسته ام از این دیوارهای گچی،

خسته شدم از این قفس های آهنی،

می خواهم پرواز کنم به اوج آسمان ها، اما پر پرواز ندارم؛

می خواهم دل به دریا بزنم، اما شنا نمی دانم؛

مشکوکم،

به همه مشکوکم،

راه می طلبم، اما نمی یابم؛

هل من ناصر ینصرنی؟

دیگر دست چپ و راستم را هم نمی دانم

اصلا نمی خواهم بدانم

می خواهم کودک بمانم

می گویند حرف راست را از زبان کودکان باید شنید

مگر بزرگسالان همه دروغ می گویند؟

نمی خواهم دروغ بگویم، پس من یک کودکم، کودک سی و دو ساله.

بگذاریم و بگذریم

 


88/12/12
8:37 صبح

ارزش مطالعه صبحگاهی

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته مطالعه، تغییر

اول صبح کتاب را باز کردم. خواستم حدیثی یا روایتی از رسول گرامی اسلام بیابم و کام جانم را به واسطه آن شیرین کنم، اما بعد با خودم گفتم چه خوب است که پیشگفتار کتاب را بخوانم و با این نیت شروع کردم. همین طور خواندم و هر صفحه که می خواندم با هم دوست داشتم ادامه دهم تا به پایان بخش اول کتاب رسیدم. کتاب را بستم و سر جایش گذاشتم. حالا نشاط بیشتری دارم و احساس می کنم نگاه من نسبت به امروز تغییر کرده است. تغییری مثبت و رو به جلو؛ این تغییر را حاصل نیم ساعت مطالعه اول صبح خود می دانم. از این رو تصمیم گرفتم فردا هم مثل امروز اول صبح نیم ساعت مطالعه کنم تا فردا هم روز شاداب و زیبایی داشته باشم و هر روز یک قدم به معرفت الله نزدیک تر شوم.

88/12/11
11:17 صبح

خبر اول: جناب آقای فرزین محقق یهودیت آزاد شد

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

چندی پیش جناب آقای فرزین محقق یهودیت و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان به دلیل نامعلوم دستگیر شد. ایشان پس از چهل و پنج روز باز داشت چند روز پیش با قرار وثیقه آزاد شدند. پس از آزادی ایشان جمعی از محققان طی دیداری از وضعیت ایشان مطلع شدند. بنا به اظهار ایشان رفتار مأموران در زندان با ایشان خوب بوده و وضعیت بهداشت و غذا نیز مطلوب بوده است. نکته قابل توجه اینکه ایشان در شش روز آخر همبند یکی از هموطنان ما بوده که به خاطر نوع برخورد نادرست خانواده از دین مبین اسلام دل زده شده بود و گرایش به مسیحیت پیدا کرده بود. این جوان پس از صحبت های روشنگر آقای فرزین درباره تصمیم خود تجدیدنظر کرده و به آغوش اسلام باز گشته بود. جناب فرزین اظهار کرد این جوان پس از تنبه هر روز قرآن تلاوت می کرد که این برای من خیلی لذت بخش بود.

87/9/5
8:17 صبح

اکسیر عمر و جوانی

بدست محمد ابراهیم علیزاده در دسته

کِفیر اکسیر عمر و جوانی

اکسیر عمر ، راز سلامتی یا هرجور که بنامیدش فرقی نمی‌کند. چنین چیزی وجود دارد و اسمش هم کِفیر( kefir ) است. کِفیر نوعی ماده‌ غذایی است که از رشد نوعی قارچ در شیر و طی یک فرایند تخمیر به وجود می‌آید.
مردم قفقاز با اثرات دارویی این ماده سالهاست که آشنا هستند . آنان از سنین جوانی از کفیر به جای آب خوردن و غذا استفاده می کنند و عمر آنان معمولاً به 110 تا 150 سال می رسد . در این اواخر هرگز امراض سل، سرطان و ناراحتیهای گوارشی در آنها دیده نشده است.

من در این مقاله در ابتدا به توصیف این گیاه می‌پردازم، سپس طرز تهیه ماده غذایی کفیر را توضیح می‌دهم، در ادامه طریقه نگهداری از این گیاه ارزشمند را می‌گویم، بعد از آن خواص طبی ماده کفیر را بیان می‌کنم و در ادامه میزان مصرف کفیر برای درمان بیماری‌های مختلف را بیان می‌کنم و در نهایت با بیان یک نکته این مقاله کوتاه را به پایان می‌برم.
قارچ کِفیر چیست؟

ماهیت کِفیر : تکه های قارچ شبیه به گل کلم به رنگ سفید ، که شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می کند و خواص طبی بسیاری دارد .این گیاه در مناطق قفقاز می‌روید و در ابتدا مورد استفاده مردم این منطقه بوده است اما با توجه به فواید زیاد آن بعدها مورد استفاده مردم بسیاری در سراسر اروپا و ایالتهای آمریکا قرار گرفت.

طرز تهیه : قارچ کفیر را در ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی ( فلز نباشد ) که دهانه آن باز بوده و درب محکم داشته باشد ، قرار داده و بر روی آن شیر جوشانده سرد بریزید . شیر هر چه تازه تر باشد مناسب تر است . مقدار قارچ به بزرگی یک گردو برای 5/1 لیتر شیر کافی است . سپس درب شیشه را محکم ببندید به طوری که هوا در آن نفوذ نکند.

ظرف را در جای کاملاً تاریکی مثل کمد، جاییکه دما بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد باشد قرار دهید و به مدت 12 تا 18 ساعت یا 20 تا 24 ساعت و حداکثر 40 ساعت صبر کنید تا تخمیر صورت گیرد. هرچه تخمیر ادامه یابد شیر سفت‌تر می‌شود که آن هم اثرات دیگری دارد. قبل از استفاده، ظرف را کاملاً تکان دهید و سپس آن را توسط صافی غیرفلزی صاف نمایید.(مثلاً می‌توانید از آبکش پلاستیکی استفاده نمایید.) بعد قارچ‌ها را دوباره در شیشه ریخته و شیر اضافه نمایید. ماست بدست‌آمده را می‌توانید مصرف کنید و یا برای مصارف بعدی در یخچال قرار دهید.

طریقه نگهداری: هرگز قارچ محتوی شیر را در یخچال نگذارید، چون قارچ تکثیر نخواهد شد و تخمیر آن هم کند می‌شود. لازم به ذکر است که قارچ تنها تحمل ماندن 48 ساعت را به صورت خشک دارد و بعد از آن خراب می‌شود. در صورت عدم دسترسی به شیر می‌توانید حداکثر 48 ساعت آنرا در آب نگهداری کنید، البته در صورتی که بیش از 48 ساعت در آب نگهداری شود قارچ دچار گرسنگی خواهد شد.

بایستی هفته‌ای یکبار قارچ و ظرف مربوط به آن را با آب ولرم شستشو دهید. به‌این‌ترتیب خود قارچ در طول سه الی چهار هفته زیاد می شود و تقریباً 2 برابر می‌گردد.

این ماده ارزشمند تنها یک دارو نمی باشد، بلکه می‌توان به عنوان سس سالاد یا نوعی ماست از آن استفاده نمود.

 پرفسور ماشیکلوف قسمت عمده زندگی خود را در جهت تحقیق درباره این ماده گذرانده است و طی سالها اثرات آن را روی امراض گوناگون آزمایش کرده است .

خواص طبی: کِفیر در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است، از جمله در درمان ناراحتی‌های گوارشی به‌ویژه زخم‌معده و اثنی‌عشر، تورم معده و روده«گاستریت و انتریت» و اسهال ( کفیر باعث نابود شدن زایده‌های اضافه در روده‌ها می‌شود.) و ناراحتیهای کبدی و یرقان موثر است. کِفیر ناراحتیهای پوستی به ویژه اگزماها، بیماریهای قلب و عروق، فشار خون، انسداد عروق، نارسایی عروق کرونر قلب ( کاهش‌دهنده کلسترول خون، لاروبی کننده جدار عروق،اتروم جدار) را درمان می‌کند. کِفیر در کاهش ناراحتی‌های عصبی،افسردگی، فشارهای عصبی، اضطراب، بیخوابی )شبها مصرف شود.) تأثیر شگرفی دارد. کِفیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مشاهده شده است که مخاط دهان و لثه‌ها که دچار عارضه شده‌اند( مانند تاولهای دردناک عود کننده) به‌مدت سه ماه بهبودی کامل می‌یابند. از عود تبخال جلوگیری می‌کند. باعث تقویت و قابلیت انعطاف مفاصل بدن مخصوصاُ رباط‌های ستون فقرات و دیسک بین مهره‌ها می‌شود. از طریق استعمال آن روی پوست، موجب لطافت و نرمی پوست بدن می‌شود.


میزان مصرف: در ناراحتی‌های گوارشی، کبدی‌، زخم‌معده و فشار خون بالا مقدار 1 تا 5/1 لیتر در روز تا حصول نتیجه و پس از آن روزانه نیم لیتر، زخم معده در طول 12 ماه التیام می‌یابد و از عود آن جلوگیری می‌شود.

در ناراحتی‌های قلبیعروقی روزانه یک لیتر تا حصول نتیجه، و پس از آن نیم لیتر.

در بیماریهای جلدی و اگزما روزانه 1 لیتر، در ضمن می‌توان از ماده مزبور روی پوست محل ضایعه در شب مالید و صبح شستشو نمود.

 در گرفتاریهای عصبی، هر روز همراه غذا 1 لیتر و جهت رفع بی‌خوابی شب هنگام به مقدار نیم لیتر یا کمتر.

توجه:ماست کفیر اشتهاآور است، چه در بی‌اشتهایی‌های عصبی و چه در بی‌اشتهایی‌هایی که علت گوارشی داشته باشد، ولی در عین حال وزن بدن را متعادل نگه می‌دارد. ثابت شده‌ است که پایین آورنده قند خون نیز می‌باشد ولی در بیماران دیابتی هنوز در دست مطالعه می‌باشد .

تنظیم: محمد ابراهیم علیزاده

باتشکر از www.iran-eng.com


<      1   2   3   4   5   >>   >